"Go working, young man, and don't be blasphemous!"



dinsdag, februari 16, 2010

Koffie & Ajax, Jutka & Riska






- "Nee mevrouw, dat is geen 'symbool van mijn onderdrukking door de patriarchale samenleving'. Dat is nou gewoon een leuke vogel in een leuke kooi. Mocht ik behoefte hebben die boodschap uit te dragen, had ik wel een tuinpak aangetrokken en mijn bh verbrandt. Anyway, leuk dat u het vraagt..."-

Vandaag was ik lui, dus liep ik in een oversized trui koffie te drinken, te soggen en de Spelen te kijken. En schoonmaken, want dat is immers wat ik altijd doe als ik mijn studie met alle man en macht poog te ontwijken. Met mop en Ajax het studiewerk te lijf! Maar daar terzijde, want dat was niet waar deze gedachtetrein heen ging. Hierbij even aandacht voor m'n sog-kledij bij uitstek, van Jutka en Riska, een verrukkelijk stel zussen die verrukkelijke kleding maken middels copy en paste van andere kledingstukken. Daarnaast hebben ze een fantastische collectie sieraden, en een mix van andere vintage en nieuwe accessoires. Een kleine eeuwigheid geleden waren ze bovendien het eerste adresje waar je die schattige Ibiza-laarsjes kon vinden.

Je vindt ze op de Bilderdijkstraat 194 in Amsterdam. Of, mocht je een van de mensen zijn die niet continu verdwaalt bij een bezoek aan de Noord-Hollandse hoofdstad, zoals ik klaarblijkend dus wel doe, de Kruisstraat 15 in Haarlem.

2 opmerkingen:

  1. Haarlem is de hoofdstad van Noord-Holland... had je maar beter opgelet bij aardrijkskunde vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De verdwaling in de N-H'se hoofdstad verwijst naar Haarlem: mocht je daar niet verdwalen, dan kun je het adres in H'lem bezoeken.

    "Poo-haa...!"

    BeantwoordenVerwijderen